Profiel van Zackariya - WaarBenJij.nu Profiel van Zackariya - WaarBenJij.nu

Tags:

Verslag uit: ,

Malta 2019

We zijn gearriveerd in Malta laat in de avond, we namen een taxi naar ons hotel en gingen te voet richting de luchthaven om iets te eten, we gingen hierna weer naar ons hotel, Talbot & Bons hotel.

De dag erna waren we van plan om naar Gozo te gaan, het andere eiland, we gingen met de taxi naar St.Julians en dan namen we de bus naar Cirkewwa waar we de ferry namen naar Gozo.
Meteen toen we uitstapten kwamen mensen rond met flyers over de Sightseeing Bus deze kostten 10 euro en je zag alle mooie bezienswaardigheden op het eiland.
Het was echt prachtig op deze tour en er was ook Nederlandstalige uitleg die je kon luisteren met de gratis oortjes die je kreeg.
In het midden van de tour stapten we af in Victoria, we liepen wat rond, aten wat en eigenlijk waren we al klaar omdat het er redelijk klein is maar wel mooi.
We gingen terug op de bus en stapten opnieuw uit in Marsalforn, een dorpje in het noorden van het eiland, ook daar was het erg mooi en gezellig het was ook aangenaam weer ookal was het winter.
We keerden terug naar de ferry en namen de bus terug naar het hotel.

In onze 2de dag gingen we eerst naar Valletta, de hoofdstad van Malta, het was er groter dan ik verwachtte, we namen een trap naar beneden bij het begin van de stad en het was er echt prachtig als je doorstapte kwam je aan de zee uit en het uitzicht was ook geweldig.
Hierna gingen we naar het oorlogsmuseum ook wel de moeite waard vond ik, het was er interessant en ook wel aangenaam om door de paden te wandelen.
Toen we uit het museum kwamen gingen we nog wat door de stad wandelen en er waren verschrikkelijk veel souvenirswinkels.
Voor de rest was het nog rustig in de stad en we keerden terug met de bus naar het hotel.
Een uur later namen we de bus naar het Ta'Qali Football Stadium, het nationale voetbalstadion van Malta waar er een topmatch werd gespeeld, Balzan FC tegen Valletta FC, de bus was wel een halfuur te laat toegekomen aan het stadion waardoor we snel de weg moesten zoeken.
Gelukkig hielp een vriendelijke bewaker ons en haalden we op tijd de match.
De match werd uiteindelijk 1-2 gewonnen door Valletta FC en na de match konden we rustig praten met de spelers, die erg vriendelijk waren.
We namen de bus naar het hotel en ook deze had een kwartier vertraging.

De laatste dag gingen we opnieuw naar Valletta want daar werd Carnaval gevierd, het was een mooie ervaring met mooie wagens en alles was erg goed georganiseerd.
Iedereen liep verkleed op straat en er was veel muziek en plezier.
We zijn ongeveer 2 uur gebleven en dan zijn we naar Marsaxlokk gegaan, dat is een vissersdorpje in het zuiden van Malta.
We hebben vooral aan de zee zelf rondgehangen en wat foto's gemaakt van de mooie boten.
We zijn er maar een uurtje gebleven en hierna zijn we terug naar de luchthaven gegaan.
Alles verliep vlot en ik ben blij dat ik toch het grootste deel van Malta gezien heb.
Ik wil zeker nog eens teruggaan ooit want het wat het was echt een goeie reis.